Naj se gibajo tudi otroci

Otroci in mladostniki vse več prostega časa preživljajo pred računalnikom in pozabljajo na telesno aktivnost. Svetovna zdravstvena organizacija priporoča vsaj 60 minut dnevne telesne dejavnosti.

Živimo v dobi računalništva, ko je večini otrok za vzdrževanje stikov in preživljanje prostega časa najpomembnejša tehnologija. Vse redkeje se podajajo na igrišča s sovrstniki, kjer bi z igranjem različnih športov krepili svoje telo, in vse pogosteje čas po šoli preživljajo pred računalnikom in televizijo med štirimi stenami. Vedno manj so telesno aktivni, kar lahko privede do nezaželenih posledic, kot so manjša gibčnost, prekomerna telesna teža, oslabljen imunski sistem, napetost, stres.

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) bi otroci in mladostniki, stari od 5 do 17 let, morali:
– vsaj 60 minut na dan posvečati zmerni do intenzivni telesni aktivnosti, pri čemer je večina dnevne telesne dejavnosti aerobna; vadba, daljša od 60 minut, pa še bolj blagodejno vpliva na razvoj kosti, mišic, srčno-živčnega sistema in vzdrževanje telesne teže,
– vsaj trikrat na teden v svojo dejavnost vključevati intenzivnejšo vadbo, ki vključuje vaje za krepitev mišic in kosti (tek, poskoki).

Pomembno je vedeti, da pri dnevni telesni dejavnosti otrok in mladostnikov ne gre za tekmovalnost, kjer bi se borili za najvišja mesta, pač pa za združevanje igre z vrstniki na igriščih, domačih opravil, izletov s starši.

Ti napotki SZO veljajo za otroke brez zdravstvenih težav. Otroci s posebnimi potrebami se morajo o vrsti vadbe posvetovati z zdravstvenimi delavci, ki jim bodo glede na njihovo zdravstveno oviro svetovali tudi količino vadbe.

Pozitivne plati fizične aktivnosti otrok med 5. in 17. letom:

  • razvoj zdravih kostnih, mišičnih tkiv,
  • razvoj zdravega srčno-žilnega sistema (srce, pljuča),
  • razvoj živčno-mišične zavesti (koordinacija in gibalni nadzor),
  • vzdrževanje zdrave telesne teže,
  • redna fizična aktivnost prinaša tudi psihološke koristi, saj z njo otroci lažje nadzirajo simptome depresije in tesnobe, krepijo socialni razvoj in socialne interakcije, gradijo samozavest in izboljšujejo izražanje,
  • po raziskavah SZO pa naj bi telesna aktivnost otroke in mladostnike spodbudila k sprejemanju zdravih navad tudi na ostalih področjih, tako naj bi telesno aktivni otroci redkeje posegali po alkoholu, tobaku in drogah ter imeli boljši uspeh v šoli.

Tudi če je vaš otrok bolj lene narave in telesno malo ali celo neaktiven, si zapomnite, da že najmanjša količina telesne dejavnosti, ki je sicer pod predpisano količino SZO, prinese več koristi kot posedanje pred računalniškim ali televizijskim ekranom. Zato otroka spodbujajte k čim pogostejšim sprehodom, igri z vrstniki, kolesarjenju, pa čeprav le do bližnjega gozda, in drugim dejavnostim, pri katerih bo razgibal svoje telo.

Vir: siol.net